Pedagogický tým
Pedagogický tým 1. stupeň
Modrá třída
Mgr. Lenka Svobodová
učitelka / Modrá třída
Vystudovala učitelství 1. st. ZŠ na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Ve své praxi působila jako učitelka na základních školách v Českých Budějovicích a v Praze 6. Po ročním pobytu v Rakousku následovala několikaletá odmlka ve školství, kdy se věnovala práci v německy mluvících firmách. Zpět k pedagogice ji přivedly její dvě děti.
V roce 2010-2011 absolvovala Diplomový kurz Montessori, o rok dříve kurz Respektovat a být respektován. Poté prošla pedagogickou praxí v MŠ Montessori na Praze 9, kde se věnovala skupině dětí ve věku od 4-6 let. Ve volném čase jezdí do Krkonoš a cvičí tai chi.
Bc. Simona Hloušková
učitelka / Modrá třída
O Montessori pedagogiku jsem se začala zajímat, když jsem hledala vhodnou formu vzdělávání pro své děti. Chtěla jsem, aby jejich zvídavost, zájem o svět kolem sebe, dále plynule pokračoval. Montessori přístup umožňuje nechat se vnitřně vést, rozvíjet individuální potenciál každého dítěte, a to v prostředí, které posiluje sebeúctu, ale i úctu k druhým.
Studovala jsem na Pražské vysoké škole psychosociálních studií (PVŠPS) - obor Sociální práce se zaměřením na komunikaci a aplikovanou psychoterapii, kde jsem též absolvovala 4letý sebezkušenostní výcvik v komunitní a skupinové psychoterapii. Během studií jsem načerpala první zkušenosti při práci s dětmi – 2 roky jsem vedla s kolegou volnočasové aktivity pro děti hospitalizované v PL Bohnice. V rámci CŽV na Pedagogické fakultě UK jsem roku 2022 získala Osvědčení v programu Vychovatelství a začala pracovat v soukromé MŠ využívající prvky Montessori pedagogiky.
Volný čas ráda trávím v přírodě, poslechem hudby, věnuji se též akvarelové ilustraci a navštěvuji kurzy současného tance.
Květuše Čapčíková
asistentka pedagoga / Modrá třída
Vystudovala Hotelovou a Obchodní akademii. Po škole začala pracovat v obchodě, kde se postupem vypracovala na vedoucí pozici. Po narození dítěte se v Květuši probudil zájem a touha pracovat s dětmi. Vystudovala tedy akreditovaný kurz asistenta pedagoga. V tomto směru chce nabrat zkušenosti a dále se vzdělávat.
Volný čas ráda tráví při poslechu hudby, čtením knih a vařením.
Děti jsou naše budoucnost a není nic krásnější než jim pomoci dosáhnout jejich plného potenciálu.
Bc. Eva Škvorová
hlavní vychovatelka | asistentka pedagoga / Modrá třída
Eva vystudovala Pedagogiku volného času na Technické univerzitě v Liberci. Své zkušenosti s dětmi získala za více než 30 let působení v nejrůznějších volnočasových organizacích a ve školní družině. Zajímá se o alternativní směry výchovy, absolvovala seminář Respektovat a být respektován a Letní školu pro pedagogy lesních školek, kde Eva v minulosti působila.
Jako dobrovolnice provázela děti v organizaci Zajíček na koni zabývající se hipoterapií a v krizovém centru Dětské vesničky SOS. Je absolventkou kurzů PŠL Práce se skupinou – review, vedoucí dětského kolektivu, kurzu pro pracovníky s mládeží ve volném čase, zdravotník zotavovacích akcí a instruktor lanových aktivit – nízká lana.
Eva má dva dospělé syny, kteří se též zabývají prací s dětmi. Ve volném čase organizuje zážitkové kurzy pro dospívající mládež, zajímá se o přírodu a zdravou výživu.
Poněvadž jsem poznal trýzeň žízně,
vyhloubil jsem studnu, aby z ní mohli i jiní píti.E. T. Seton
Oranžová třída
Mgr. Dita Miková
učitelka / Oranžová třída
Vystudovala učitelství cizích jazyků, obor německý jazyk a literatura. Po ukončení studia učila na gymnáziu a základní škole němčinu. Poté přišlo delší období samostatné činnosti, kdy působila jako lektorka NJ a překladatelka a tlumočnice pro německý jazyk. Po narození prvního dítěte se Dita začala zajímat o rozličné formy přístupu ke vzdělávání a výchově, jednoznačně jí oslovila metoda Montessori a respektující přístup k dětem a takovou formu vzdělávání i volí pro své děti. Po narození druhého dítěte absolvovala Národní diplomový kurz u Montessori ČR pro děti 0 – 3 roky a pro věk 6 – 12 let. Pracovala v Montessori jeslích s dětmi ve věku 2 – 3 roky, Montessori školce s dětmi ve věku 3 – 6 let a komunitní škole s dětmi mezi 6. a 14. rokem, kde využívají i Montessori principy a pomůcky. Má zkušenost s domácím vzděláváním (1. – 3. třída). Absolvovala mj. kurz Respektovat a být respektován. Baví ji obecně práce s lidmi, na vzdělávání dětí ji fascinuje pozorovat, jak mohou děti rozkvétat, když se jim dá důvěra, prostor a podnětné prostředí.
Ve volném čase je se svými dětmi, čte, cvičí jógu, a když to jde, tak lyžuje. Zajímá se o aromaterapii a různé možnosti léčení těla i ducha.
Ing. Mária Verešová
učitelka / Oranžová třída
Vystudovala Technickou univerzitu, Fakultu ekologie a environmentalistiky. Ve své předchozí práci se věnovala ekologii, vlivu lidské činnosti na životní prostředí a lektorské činnosti. Po mateřské dovolené změnila svoje zaměření a věnovala se pedagogické činnosti. Působila například jako lektorka v dětských táborech a jako lektorka jógy. Kromě jógy ji zajímá meditace, příroda a zdravý životní styl. Má ráda pěší turistiku a čtení.
S Montessori pedagogikou se seznámila již při výchově svých dětí a hlouběji po nástupu dětí do školy, všechny se vzdělávají v Montessori programu. V rámci kurzu Asistent pedagoga absolvovala praxi v Oranžové třídě a rok působila jako asistentka pedagoga ve Fialové a Zelené třídě.
Absolvovala kurz Instruktor jógy, kurzy dětské jógy pro mladší školáky, kurz Asistent pedagoga a rovněž Montessori kurz pro děti. V současné době je frekventantkou Národního diplomového kurzu Montessori pro věkovou skupinu 6 – 12 let.
Práce s dětmi ji naplňuje, inspiruje a je pro ni nevyčerpatelným zdrojem pozitivní energie. V pedagogické oblasti se neustále vzdělává a zdokonaluje.
Kdokoli si přeje následovat moji metodu, potřebuje pochopit, že nesmí uctívat mne, ale sledovat dítě jako svého učitele.M. Montessori
Šárka Zvěřinová
asistentka pedagoga / Oranžová třída
Šárka vystudovala střední pedagogickou školu. V současné době je studentkou vysoké školy obor speciální pedagogika. Ty to zkušenosti uplatňuje jako vedoucí skautského oddílu. V roce 2023 se začala věnovat práci se seniory.
Lucia Rimarčíková
vychovatelka, asistentka pedagoga / Oranžová třída
Lucie je člověk plný nápadů a energie. Několik let se úspěšně věnovala obchodu a práci s dospělými. Láska k dětem jí ale zavedla do jeslí a školky Korálky. Práce v dětské skupině s prvky Montessori se smíšeným kolektivem dětí různého věku a potřeb jí natolik učarovala, že se rozhodla pro další studium.
Na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy vystudovala obor Vychovatelství. Nyní by se ráda věnovala práci s dětmi mladšího školního věku a předávala jim svou pozitivní energii.
Fialová třída
Mgr. Kateřina Friebová
metodik prevence, učitelka / Fialová třída
Katka vystudovala obor Speciální pedagogiku na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. Během studia hlídala děti v rodinách. Poté působila jako učitelka v MŠ a vedla výtvarný kroužek. Na rodičovské dovolené se věnovala tvorbě her do přírody pro děti.
Atmosféra ve třídě Kouzelných škol, ji oslovila natolik, že se chtěla dále v tomto směru vzdělávat. Absolvovala seminář Montessori 3 - 6 let a v současné době je frekventatkou Národního diplomového kurzu Montessori pro věkovou skupinu 6 - 12 let. Na Montessori pedagogice se jí líbí respektující přístup k dětem a hravá forma vzdělávání.
Volný čas tráví se svými dětmi. Ráda se prochází přírodou, baví jí kreativně tvořit, šít a hrát společenské hry.
Bc. Markéta Losová
asistentka pedagoga / Fialová třída
Markéta se práci s dětmi a mládeží začala věnovat ještě před dosažením dospělosti. Zajímá se především o volnočasovou pedagogiku, podílela se na organizaci mnoha zotavovacích akcí pro děti a mládež, později je i sama organizovala. Působila jako pedagog v Domě dětí a mládeže, kde vedla kroužky jazykové, výtvarné, taneční i dramatické, má zkušenosti i s výukou jazyků či výtvarné výchovy na ZŠ, kde také vedla školní klub a řadu kroužků. Dnes se věnuje výuce jazyků dětí i dospělých a výtvarným aktivitám. Ráda tráví čas v přírodě, která je její velkou inspirací, stejně jako například tanec, jóga nebo cestování.
Hana Mikulová
vychovatelka | asistentka pedagoga / Fialová třída
Vystudovala střední zdravotní školu se zaměřením na optiku, které se mnoho let profesně věnovala, láska k dětem ji však přivedla do prostředí školství. Nejprve jako pečovatelku v jesličkách a školce, kde se poprvé setkala s Montessori pedagogikou a poté jako asistentku pedagoga přímo v Kouzelných školách.
Tato škola a způsob výuky ji tak nadchnul, že se rozhodla ho studovat a následovat dál.
Úspěšně absolvovala kurz pro asistenty pedagoga a v současné době se věnuje studiu Vychovatelství na Vysoké škole tělesné výchovy a sportu.
Hraje na zobcovou flétnu a ve volném čase se věnuje tanci, malování a různým druhům cvičení s vlastním tělem.
„Montessori pedagogiku jsem si oblíbila z toho důvodu, že dává vyniknout talentu každého dítěte a učí ho stát se samostatným a vědomým si kvalit svých i ostatních. Přístup "respektovat a býti respektován" je způsob myšlení, který je blahodárný nejen ve školství, ale i v celém lidském životě."
Žádný učitel nemůže všechny děti naučit všechno, ale může se pokusit učinit je šťastné.Ludvík Zimčík
Zelená třída
Ing. Ivana Kolenová
učitelka / Zelená třída
Vystudovala VŠE se specializací Učitelství ekonomických předmětů. Před rodičovskou dovolenou pracovala v bance, kde v rámci svého oboru nacházela největší naplnění při školení zaměstnanců a tvorbě inovativních vzdělávacích postupů. Z tohoto důvodu si také na Karlově univerzitě rozšířila vzdělání o Andragogiku a personální řízení. Ve volném čase se několik let věnovala doučování dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Po narození vlastních dětí se nadchla pro respektující výchovu a Montessori pedagogiku. Absolvovala mj. certifikovaný Montessori asistentský kurz AMI pro nejmladší děti a chvíli pracovala jako průvodkyně v Montessori pracovně. V současné době zahajuje studium Diplomového Montessori kurzu pro věkové skupiny 3-16 let.
Práce v Kouzelných školách je pro ni splněným snem o tvořivém a laskavém místě, kde může podporovat děti v tom, aby se individuálně rozvíjely a zažívaly radost z učení.
Denisa Barková
asistentka pedagoga / Zelená třída
Denisa pracovala v ekonomických oborech, ale v průběhu let se začala více zajímat o vzdělávání dětí předškolního věku a mimoškolní pedagogiku, proto si i rozšířila vzdělání v tomto pedagogickém oboru.
Její zaměření je hudebně - pohybové, od dětství hraje na klavír, ráda zpívá a věnuje se venkovním sportovním aktivitám.
Po narození syna se seznámila s Montessori pedagogikou a zjistila, že je jí tato metoda velmi blízká, proto by i v tomto směru chtěla směřovat své další profesní kroky.
Martina Pospíchalová
vychovatelka | asistentka pedagoga / Zelená třída
Vystudovala polygrafickou školu a dříve pracovala jako grafik v redakcích časopisů. Během mateřské dovolené poznala, jak moc je pro ni důležitá souhra s dětmi. Učit je hrou, dát jim poznat co nejvíce možností, vyzkoušet si různé činnosti a rozvíjet je. Proto si jako další pracovní dráhu vybrala práci s dětmi a chce se dále v této oblasti rozvíjet
Ve volném čase ráda cestuje po moři i horách. S manželem se věnují vysokohorské turistice. Odpočívat jezdí na chatu s knížkou v ruce.
Pedagogický tým 2. stupeň
6. ročník - Křišťálová třída
Mgr. Marie Siu
učitelka / 6. ročník - Křišťálová třída
Marie na Univerzitě Karlově v Praze vystudovala obor Informační studia a knihovnictví a Mediální a komunikační studia. Děti vedla jako čekatelka od mládí ve Skautu na schůzkách i táborech, hlídala v zahraničí děti ve francouzsky mluvících rodinách, pomáhala dětem bez domova na dobrovolnické misi v Římě a hlubší zkušenosti s výukou dětí načerpala na pozici lektorky environmentální výchovy pro třídy dětí 1. stupně. Bavilo ji předávat vědomosti hravou formou, nechat dětem v práci volnost a používat k učení všechny smysly. Několik let jako korektorka v médiích používala svoje talenty - řešení záludností českého jazyka, angličtinu a tvůrčí psaní. Práce s dětmi pro ni ale vždy představovala největší radost a naplnění.
V americko-čínsko-české rodině vychovává syna, který je žákem prvního trojročí Kouzelných škol, a bylo to právě díky rodičovství, když se setkala také s respektujícím přístupem a montessori pedagogikou v kurzech pro rodiče a děti. Je milovníkem knih, kreslení, přírody a cizích jazyků. Její oblíbené heslo Kdo si hraje, nezlobí nabylo po seznámení s pedagogikou Marie Montessori dalšího rozměru (Co vše může být hra? A co všechno může “nebýt” zlobení?)
Marie získala možnost začít v Kouzelných školách již jako asistentka pedagoga ve druhém dvojročí. V tomto období se věnovala zejména podpoře žáků s poruchami učení, ale také výuce českého jazyka s pochopením pro děti z cizojazyčných rodin, dějinám a propojení výtvarné výchovy s probíranou látkou. V bezpečném a respektujícím prostředí Kouzelných škol se jí moc zalíbilo a cítila, že může dát víc. Jako průvodkyně chce u dětí rozvíjet zejm. porozumění psanému textu, rozvoj kritického myšlení, bezpečnost ve virtuálním prostředí a podpořit žáky z cizojazyčných rodin.
Rovněž studuje národní diplomový Montessori kurz, od kterého očekává, že jí pomůže přinést do třídy více práce na pomůckách a hlubší mezioborové propojení předmětů.
Pavlína Rodgers
asistentka pedagoga / 6. ročník - Křišťálová třída
Už během studia obchodní akademie si Pavlína uvědomila, že je jí bližší práce s dětmi a započala studovat předškolní pedagogiku, kde se seznámila s myšlenkou Respektovat a být respektován – zúčastnila se několika seminářů. Když “objevila” pedagogiku Marie Montessori dávalo jí to smysl a přihlásila se na národní Montessori kurz v Praze. Pracovala v Montessori školkách v ČR. Poté ji život zavedl do Austrálie, kde si udělala kurz asistentky do školky. Pracovala v Montessori škole a zároveň se přihlásila na kurz AMI Montessori 3-6 let.
Ve volném čase ráda tráví čas s rodinou, ráda vaří a chodí cvičit.
Daniel Jagoš
asistent pedagoga / 6. ročník - Křišťálová třída
Ačkoliv se po maturitě věnoval oboru, který vystudoval (účetnictví), nenacházel v něm naplnění. Po absolvování několika školních táborů, kde působil nejen jako asistent, ale pomáhal i vedoucím tábora při práci s dětmi, zjistil, že by rád pracoval ve školství. Následně absolvoval kurz pro asistenty pedagoga a konečně mu práce začala dávat smysl. Ve volném čase hraje šachy a věnuje se pohybovým aktivitám.
7. ročník - Rubínová třída
Mgr. Karolína Fizková
učitelka / 7. ročník - Rubínová třída
Už na gymnáziu Karolínu zajímala převážně matematika, fyzika a chemie a chtěla studovat obor, kde by se všechny tyto předměty uplatnily ve vzájemných souvislostech. Po maturitě se vydala studovat obor Vědy o Zemi na PřF UK, který kombinoval studium geologie a geografie. Následně získala titul magistra z geochemie.
Ještě při studiu začala pracovat v oboru, nicméně souběžně se také věnovala doučování a lektorování zaměřenému na přírodní vědy. Dlouho přemýšlela, jak by mohla odbornou a pedagogickou praxi spojit, nakonec ale dala přece jen víc přednost učení, u kterého ji baví zejména to, že s ostatními neustále vzdělává i sama sebe. Pedagog je partner, který každého provází jeho jedinečnou cestou za vzděláním.
Ve volném čase se Kája nejradši vydává na delší procházky do přírody, věnuje se sportům (žádnému profesionálně a bezchybně, ale všem s nadšením :-), také ráda cestuje, čte, sleduje filmy a tráví čas se svou rodinou. Miluje kytky a zvířata.
8. ročník - Ametystová třída
Mgr. Jakub Jiras
učitel / 8. ročník - Ametystová třída
Absolvent pražské pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Výuce dějepisu, společenských věd a občanské výchovy se již dříve věnoval na dvou středních školách.
Dlouholetý zájem o film, filmovou historii a o psaní Jakuba profesně na čas zavedl mimo oblast školství. Pracoval jako filmový historik v barrandovském studiu, kde sepsal knížku o dějinách tohoto největšího českého filmového podniku.
Kontakt s mladými lidmi a možnost předávat jim svoje znalosti Jakubovi ale scházely, a proto se rozhodl k učitelskému povolání vrátit. Působení na škole montessoriovského typu pro něj představuje způsob, jak nadále zůstat ve spojení se světem umění a tvůrčí práce a jak navíc tento svět pomáhat poodhalit také naší mladší generaci.
9. ročník Diamantová třída
Mgr. Michaela Nezdařilová
učitelka / 9. ročník Diamantová třída
Michaela vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, konkrétně pak obory chemie a rodinná výchova. Již během studia začala pomáhat dětem s přípravou do školy a také vyučovat na základní škole. Několik měsíců žila v Německu, kde dále rozvíjela své znalosti němčiny. Po skončení studia zamířila do manažerských pozic.
Po narození vlastních dětí se do studovaného oboru vrátila a znovu se ponořila do učitelství a práce s dětmi. Od roku 2009 provázela žáky a žákyně na druhém stupni základní školy skrz předměty jako jsou chemie a přírodopis, ale i německý jazyk nebo vaření. Stala se také třídní učitelkou a po osm let byla oporou hned několika generacím dětí a mladých dospělých. Na škole pět let působila i jako metodička prevence.
Vždy ji bavily pokusy, zkoumání, rébusy a hlavolamy. Proto v posledních letech absolvovala kurzy zaměřené na badatelskou činnost, techniky výzkumu a strategie rozvoje dětské touhy po bádání a objevování. Navštěvovala i další kurzy, například: Systemický kurz, Kurz kritického myšlení, Kariérní poradenství pro třídní učitele a Kurz T. E. T. – Škola bez poražených. Právě výuka v duchu školy bez poražených se v Michaelině práci stala ideálem i těžištěm její výuky.
Její láskou jsou hory v létě i v zimě. Ve volných chvílích relaxuje při procházkách, běhu a jízdě na kole. Jindy si pak otevře knihu anebo pečuje o zahradu.
Učitelé odborných předmětů
Mgr. Iveta Kudějová
učitelka angličtiny
Po ukončení střední školy a po roční práci v advokátní kanceláři v Českých Budějovicích Iveta na 2 roky odjela pracovat jako au-pair do Anglie a na 8 měsíců do Izraele a započala své studium speciální pedagogiky na VŠ.
S Montessori pedagogikou se seznámila již v průběhu studia a po narození syna se právě touto cestou chtěla vydat. Absolvovala různé semináře v RC Paleček a navštěvovala se synem Montessori dílničky, doma si vyráběla Montessori pomůcky. Po narození dcery s Montessori pokračovali všichni společně.
Studium anglického jazyka Iveta zakončila závěrečnou prací na téma Využití Montessori metody při výuce anglického jazyka a nadále si svoje znalosti prohlubuje v rámci dalšího studia inovativních způsobů vzdělávání.
Naslouchej svému dítěti a využívej jeho nekonečnou moudrost a jeho dokonalé přijetí. Již nikdy v životě tě nebude mít nikdo tolik rád a tolik ti důvěřovat. Již nikdy nikdo o tobě nebude tolik vědět a tolik tě znát....Zdeňka Jordánová
Mgr. Šárka Vosyková
učitelka angličtiny
Šárka vystudovala učitelství angličtiny a geografie na Univerzitě Ostrava a poté poradenskou psychologii na univerzitě v San Francisku. Komunikace, jazyky a sebepoznání jsou celoživotním posláním. Angličtinu učí přes dvacet let, má zkušenosti s výukou všech věkových kategorií. Je lektorkou jógy I. třídy, držitelkou jazykového certifikátu B2 z francouzštiny i němčiny.
K Montessori pedagogice ji přivedly její tři děti, které prošly Montessori školkou i školou. Do Kouzelných škol přišla po sedmiletém působení v Montessori škole Na Beránku, kde vyučovala anglický jazyk. Šárka také vede kurzy jógy a všímavosti pro děti i dospělé, a pořádá jógové wellness pobyty. V současnosti si dodělává psychoanalytický terapeutický výcvik v Institutu v Opočně.
Bc. Markéta Losová
učitelka němčiny
S němčinou je v kontaktu již od dětství, kdy se s rodinou odstěhovala do Düsseldorfu. Zde žila 4 roky a navštěvovala místní gymnázium. Po návratu do ČR pokračovala na Rakouské škole v Praze a po maturitě se vydala do Žitavy studovat překladatelství. V Praze pak složila státní jazykovou zkoušku pro obor překladatelský a několik let pracovala mimo jiné i jako překladatelka a tlumočnice pro různé firmy. Ještě během studia gymnázia jazyk začala i vyučovat a v této činnosti se soustředila především na děti.
Dnes vyučuje jazyky pro jazykovou školu, má zkušenosti i ze soukromé výuky a různých kurzů, například v DDM Praha. Do výuky ráda zapojuje hravost a fantazii dětí i co nejvíce smyslů a těší ji, když jsou hodiny pro děti zábavou i přínosem, protože jazyky rozšiřují naše obzory.
Ten, kdo nezná cizí jazyk, neví nic o svém vlastním.Johann Wolfgang von Goethe
Jiný jazyk je jiná vize života.Federico Fellini
Bc. Aneta Metelková
učitelka hudební výchovy
Aneta má vystudovaný bakalářský dvojobor Hudební výchova - Sbormistrovství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a momentálně studuje navazující magisterské studium stejných oborů. Od pěti let navštěvovala dětský pěvecký sbor a hru na klavír, a později se začala věnovat i sólovému zpěvu. Zpěv, a hudba obecně, se stal nedílnou součástí jejího života a proto se rozhodla věnovat hudebnímu vzdělávání na vysoké škole, a také se pravidelně zúčastňuje hudebních workshopů. V současnosti zpívá ve 2 sborech a je rovněž sbormistryní pěveckého sboru Kouzlo na naší škole.
Mgr. Martina Štanclová
učitelka hudební výchovy 1. ročník
Martina vystudovala základní studium I. cyklu na LŠU obor hra na housle. Hudba jí provází celým životem a proto se jí věnovala jako lektorka Národního diplomového kurzu Montessori. Vede také otevřené semináře pro širokou veřejnost. Hudbu vnímá jako jednu z cest k poznávání světa kolem nás. V rámci České Orffovy společnosti se zúčastnila letních škol hudby, svoje znalosti prohloubila v samém sídle firmy Nienhuise v Zelhemu - Výcvikem práce s Montessori zvonky.
„Pro děti je lidský hlas hudbou a slova jsou jejími tóny.“
RNDr. Jakub Trubač, Ph.D.
učitel zeměpisu
Jakub se vždy zajímal o přírodní vědy. Jednoznačně nejzajímavější pro něj je geologie, která ho již přivedla do různých koutů světa skrze terénní expedice. Vystudoval geologii na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde začal též působit i pedagogicky.
Kombinace geologa a pedagoga zeměpisu mu dává jedinečnou příležitost pracovat se studenty a předávat jim své zkušenosti. Jeho hlavním cílem je rozšířit povědomí, jak naše planeta funguje, jak se formují hory, oceány a pouště, jak se proměňuje klima a jak různé kultury ovlivňují naši společnost. Věří, že práce s mladými lidmi je důležitá a inspirující, a proto se snažím vytvořit prostředí, ve kterém se mohou ptát, objevovat a aktivně se zapojovat do učebního procesu.
Získané zkušenosti mu umožňují přinášet do třídy reálné příklady, které pomáhají studentům lépe porozumět předmětu. Chce společně se studenty vytvářet interaktivní a stimulující vzdělávací prostředí, kde je prostor pro diskusi, experimentování a aktivní učení.
Mezi jeho zájmy patří horolezení, běh a lukostřelba.
Bc. Barbora Chaloupská
učitelka tělesné výchovy
Barbora je studentka Univerzity Karlovy, Fakulty tělesné výchovy a sportu a Přírodovědecké fakulty – obor geografie. V rámci Erasmus+ studovala půl roku v Norsku program vedení outdoorových sportů a půl roku ve Slovinsku tělesnou výchovu a sport. Má několikaleté zkušenosti s vedením sportovních táborů i jako hlavní programová vedoucí, zároveň jako lektorka učí mladší děti gymnastiku a všestranný rozvoj.
Její sportovní specializace jsou aktivity v přírodě zaměřené na učení prožitkem. Věří, že přes silný zážitek si student odnese do života neocenitelné zkušenosti. Díky této specializace vede i kurzy aktivit v přírodě na FTVS pro první ročníky. Stále aktivně závodí v orientačním běhu, jinak se ve volném čase věnuje lezení, cyklistice a pobytu v horách.
Bc. Tomáš Polívka
učitel tělesné výchovy
Tomáš je učitel tělesné výchovy a student Univerzity Karlovy na Fakultě tělesné výchovy a sportu, kde se specializuje na trenérství. Své znalosti a dovednosti v oblasti sportu aktivně uplatňuje jak ve výuce, tak od 15 let jako trenér tenisu, kde se zaměřuje na rozvoj sportovců.
Motivaci ve výuce mu dodává neustálé vzdělávání dětí v oblasti sportu a hlubší porozumění významu pohybu v jejich životě a s tím spojené prohloubení jejich sociálních vztahů.
Ve volném čase rád cestuje, leze po horách, což mu umožňuje spojit svou lásku k přírodě s fyzickou aktivitou. Jeho vášeň pro sport a pohyb ho motivuje nejen ve výuce, ale také v osobním životě, kde neustále hledá nové výzvy a dobrodružství.